Friday, December 5, 2008

等待~Right Here Waiting


没你的世界,

日复一日,

我慢慢地变得失常,

电话里不再有你的简讯,

但这不能停止我对你的思念,

何时才能不再逃避与你碰面?

无论你在何地,

无论你做何事,

我都将在在这里等待你,

无论结果怎样,

无论我多哀伤,
我都会在这里等待...

我一直认为,

付出后就会换来你的爱,

但结果却不是我所期待,

我听见了你的笑声,

我却独自品尝眼泪,

此刻的我不能再接近你,

难道你还不知道,

你已让我为你着迷,

无论你的选择是我与否,

无论你的决定是什么,

我都还是在这里等待,

不管以后怎么样,

不管我有多哀伤,

我依然会在这里等待,

我曾经试问过自己,

你是否喜欢过我?

但到最后,就算你没说,

我已清楚知道,

你要的不是我,

但这也没关系,

因为只要你能开心的生活,

只要幸福迎接每一天,

我就觉得很安慰了。

我也会好好过着每一天,

等待着你那没有答案的答案.....


"Richard Marx - Right Here Waiting"

Ocean apart day after day

And I slowly go insane

I hear your voice on the line

But it doesn't stop the pain

If I see you next to never

How can we say forever
Wherever you go

Whatever you do

I will be right here waiting for you

Whatever it takes

Or how my heart breaks

I will be right here waiting for you
I took for granted, all the times

That I thought would last somehow

I hear the laughter, I taste the tears

But I can't get near you now
Oh, can't you see it baby

You've got me going crazy
Wherever you go

Whatever you do

I will be right here waiting for you

Whatever it takes

Or how my heart breaks

I will be right here waiting for you
I wonder how we can survive this romance

But in the end if I'm with you

I'll take the chance

Oh, can't you see it baby

You've got me going crazy

Wherever you go

Whatever you do

I will be right here waiting for you

Whatever it takes

Or how my heart breaks

I will be right here waiting for you





*这是我翻译后改编的作品,原作品来自richard marx的"Right Here Waiting"我是依照我身边的几为好友和自己本身的经历而改编的。不知我的这篇作品是否也反映着你现在的心情或是已往的爱情呢??*

**Eric Sheh名言:"喜欢一个人不代表你一定要得到她,只要她能开心,你自己也会觉得高兴。"~我真的希望我自己能做到为了爱而不求回报的地步~**

No comments: